Wednesday, July 4, 2012

E

1 Sosyal Medya Tv: Merhaba, biraz sizi tanıyabilir miyiz?


Volkan Kırtok: Tabii merhabalar. Volkan Kırtok ben. E-ticaret ve dijital pazarlama danışmanıyım. 2005 yılından beri internet sektöründe çalışıyorum. 2008’e kadar kendi e-ticaret projemi yürüttüm. 2008 sonrası da şu anda firmaların birçok konuda e-ticaret ve dijital pazarlama konularında danışmanlıklarını yürütüyorum.


1 Sosyal Medya Tv: Peki Türkiye’de e-ticaret sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz? Eksik yönleri var mı? Hangi noktadalar?


Volkan Kırtok: Valla gelişen bir pazar. Güzel değerlendiriyoruz açıkçası hepimiz çok mutluyuz. Çünkü 2010 bir milat aslında. 2010 sonrası sürekli yeni yatırımlar giriyor. Eğitim tarafında da artık daha eğitimli çalışanlar var sektörde. Daha da gelişmeye açık aslında. Şu anda hani hepimiz tarafından çok iyi görülüyor ama ben çok çok daha iyi olacağına inananlardanım. Özellikle dikey taraftaki projeler gün geçtikçe artıyor. Ve aslında sermayesi olan fonlar internetin önemini ve e-ticaretin önemini kavradılar. Buradan çok ciddi paralar kazanıldığını gördüler. Ve dolayısıyla hani klasik taraftaki iş adamlarına da artık bu taraf çok çekici geliyor. Dolayısıyla bu da sektöre hareket getiriyor. Ben çok pozitif görüyorum açıkçası.


1 Sosyal Medya Tv: Peki performansa dayalı pazarlama konusunda çalışmalarınız var. Bu noktada yapılan hali hazırdaki uygulamaları, çalışmaları nasıl değerlendiriyorsunuz? Beğendiğiniz projeler, çalışmalar var mı?


Volkan Kırtok: Tabii ki var. Aslında dijital pazarlama yapan her projenin de performansa dayalı pazarlama da affiliate marketing de yapması gerektiğini düşünenlerdenim. Çünkü maliyeti en düşük dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Çünkü sonucunu biliyorsunuz. Hani müşteri gelirse ne kadarlık bir maliyeti olacak veya satış gelirse ne kadarlık bir maliyeti olacak veya potansiyel müşteri gelirse ne kadarlık size bir maliyeti olacak… Sonucunu bildiğiniz bir pazarlama tekniği aslında performansa dayalı pazarlama. Türkiye’de de bunu çok ileri götürmüş şirketler var. Pazarın ilk girenlerden gelir ortakları var şu anda. Diğer Avrupa ve Amerika’dakiler de Türkiye pazarına çok sıcak bakıyorlar, network’ler özellikle. Uygulanması gerekiyor mutlaka.


Özellikle e-ticaret ,bugün e-ticaret için buradayız hepimiz e-ticaret konuşuyoruz, e-ticaret firmaları için de çok çok önemli. Bir an önce bence hani bu tarafı da test etmeye başlamaları gerekiyor en basitinden. Ama önümüzdeki yıllarda bu tarafın da dolayısıyla çok gelişeceğini düşünüyorum performansa dayalı pazarlama konusunun. Hatta bunu biraz da offline tarafla entegre edebilen projeler de çok göreceğiz. Bunlar da ufaktan gelmeye başladı, örnekleri var. Çok gelişecek, onu söyleyebilirim kısaca.


1 Sosyal Medya Tv: Peki çok teşekkürler.


Volkan Kırtok’un bloğunu takip etmek isteyenler için: http://volkankirtok.com/


Benzer Yazılar:

  1. Yeni Medya Akademisyeni İsmail Hakkı Polat’la Türkiye’de E-Ticaret Sektörü Üzerine…

  2. Mackolik.com’un Kurucusu ve CEO’su Erdem Yurdanur ile Yazılım ve E-Ticaret Üzerine…

  3. Gittigidiyor Ürün Geliştirme Müdürü Hakan Erdoğan’la E-Ticaret Ve Etkinlikler Üzerine…

  4. Online Ticaret Büyüyerek Gelişiyor

  5. Girişimcilik ve İnternet Üzerine Eğitimde Kadir Has Farkı!

No comments:

Post a Comment